Denna tjänst är tillsatt!
E-Commerce Manager
Som E-Commerce Manager, e-handelsansvarig, ansvarar du för att driva försäljningen av kontorsvaror och tjänster på web-shopen genom att planera och hålla en hög aktivitetsnivå. Du ska även driva och planera företagets närvaro i sociala medier och uppföljning av detta genom analyser och komma med förslag på åtgärder för optimering.
Dina arbetsuppgifter
- Tillsammans med produktchefer på kategoriavdelningen kontinuerligt uppdatera web-shopen gällande sortimentsförändringar och aktuella kampanjer.
- Utforma och styra det redaktionella innehållet.
- Utveckla och förbättra web-shopen ur ett användarvänligt perspektiv samt följa trender och utveckling inom web-shop för att hålla en hög kvalité.
- Vara systemägare av web-shopen och med din goda tekniska förståelse och täta dialog med företagets IT-avdelning skapar du en väl fungerade försäljningskanal.
- Löpande utbilda och ge support till våra kunder och medarbetare.
- Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna. Du rapporterar till marknadschefen.
Din bakgrund/personlighet
- Framgångsrikt arbetat med e-handel riktat mot B2B där dina digitala marknadsföringskunskaper och ditt intresse för webbteknologi har bidragit till ökad försäljning av snabbrörliga produkter.
- Goda kunskaper inom sökordsoptimering, e-postutskick, banners och Google Analytics är ett krav. Du har ett stort intresse och följer utvecklingen väl inom digital media.
- Vi arbetar i EPiServer7 (webbpublikation) som ska uppgraderas och i inRiver Product Information Management (PIM). Har du kunskaper inom dessa är det en stor fördel.
- Vi förutsätter att du har kunskap och erfarenhet av marknadsföring i social media.
- Du är en stark lagspelare samtidigt som du kan arbeta självständigt och hålla igång många ärenden.
- Målinriktad, engagerad, förtroendeingivande, trygg, kreativ, strukturerad, noggrann och serviceinriktad är några egenskaper som du har. Du har en ekonomisk förståelse för det arbete du ansvarar för.
Vi erbjuder
- Vi är i en spännande fas på AllOffice där vi satsar på att modernisera och digitalisera marknadsföring och försäljning av företagets produkter. Vi tror att med din kunskap inom digital marknadsföring kan du vara med och påverka och utveckla företagets framgång och tillväxt tillsammans med våra trevliga medarbetare.
- Vi erbjuder marknadsmässig lön.
Om företaget
AllOffice är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsvaror till företag och offentlig sektor. Vi erbjuder även tjänster kring dokumenthantering, städmaskiner, kaffemaskiner, skåpservice. Omsättningen är ca 900 mkr och vi är ca 350 medarbetare. Vi finns lokalt med 32 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Marknaden bearbetas via butiker, rikstäckande säljkår samt e-handel.